onsdag 4 mars 2009

Influensan

Idag har vi pratat med vårdcentralen i telefonen, både jag och mamma. Som tur är trodde dom inte att det var någon lugninflammation, däremot trodde dom att jag hade influensan, men inte vilken influensa som helst - utom den riktiga. Haha fråga mig inte vad det betyder men det var så dom sa. Tydligen har jag fått den influensan som kommer en gång om året från land till land. Ska åka och hämta ut två olika hostmediciner sen på apoteket som dom skrev ut, sen blev jag beordrad att använda nässpray, dricka mycket, ha svalt i rummet, ligga si, ligga så osv osv.. Kommer knappt ihåg längre. Dom trodde iallafall att jag skulle vara sjuk åtminstone en vecka till.., så jävla surt! Har ju redan varit borta mycket från skolan och cubus, vill inte missa mer nu! Menmen sånt är livet, kanske lika bra att stanna hemma tills man är riktigt frisk!

Inga kommentarer: