onsdag 22 april 2009

Körde på en sten

Fick skjuts idag av Linn till skolan, skönt att slippa ta spårvagnen och buss! Och skönt att vi inte började förns 12.15. Mindre skönt att vi hade fetaste håltimmen efter. Har ju spanska sista lektionen. Så jag, linn och nathalie åkte ut till krokek en sväng, skulle hämta skrållan som var där, linns lille vovve. Sen på hemvägen ber jag Linn stanna på ica för att jag skulle köpa cigg. Men när jag kommer ut ser jag hur konstigt bilen står en bit bort, natta kommer och gapar att dom kört på en sten. Okej tänker jag, vadå en sten?? Och??

Haha det visade sig vara lite mer komplicerat än så. När linn skulle backa råkade hon köra på fetaste stenen, så stenen hamnade under bilen. Så vi satt fast där, kom ingen stans. Efter ett tag kom linns pappa och hjälpte oss och efter ytterligare efter ett tag kom vi loss. Tror det blev någon repa på tanken men tror bilen ändå klarade sig ganska bra! Tur var väl det!

Hehe jag bad nathalie ta en bild som bevis på att vi faktiskt satt fast om våra lärare inte skulle tro oss. Haha bara det att på bilden ser stenen ut att vara värsta liten och platt. Ett gott skratt fick vi oss iallafall, även fast bilden inte var ett så bra bevis!

Inga kommentarer: