tisdag 13 januari 2009

Angående rökningen

Ni som följer mig vet ju att jag har slutat röka och jag har haft en liten räkning längst ner varje dag. Idag är det visst 8:nde dagen. Men jag har tänkt att sluta skriva ut varje dag. Utan jag kanske skriver ut veckorna? Blir lite tjatigt annars.

Det går iallafall super bra! Trodde det skulle vara jobbigt som fan rätt ut sagt men på en skala 1-10 så kanske en 2a!! Tänker inte ens på att jag är röksugen förutom när jag ätit eller när jag står med någon som röker, då brukar jag be dom blåsa på mig hihi men som sagt, det luktar eller smakar inte speciellt gott längre. Men en sak är jag nästan säker på, det är att jag aldrig kommer bli riktigt kvitt ciggaretten. Jag vet att jag kommer ta något bloss då och då och tillochmed fest röka, men inte än. Det har gått alldeles för kort tid för det, tror det är lätt att falla ditt om man inte har bättre kontroll över det. Om kanske två veckor räknar jag med att kunna festa och feströka! Tycker ni jag är knäpp som skriver så? Det tycker jag också. Ni tänker säkert "Varför ska hon sluta röka om hon ändå kommer feströka?" Grejen är den att jag inte vill vardagsröka, egentligen inte röka överhuvudtaget men det kommer aldrig gå. Vet ni hur tråkigt livet är utan ciggaretten? Jag är så jädrans rastlös hela tiden, har ingenting att göra längre känns det som. Haha ja jag vet att jag är lite konstig.

Inga kommentarer: